FAQ

 

FAQ - NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Na podstawie często powtarzających się pytań Klientów, stworzyliśmy stronę, na której mogą Państwo samodzielnie znaleźć odpowiedzi na wybrany temat. Informacje zamieszczone poniżej przygotowują nasi specjaliści.
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt.

Jakie dane potrzebne są do zamówienia ?
Proszę podać markę i typ (dokładne oznaczenie literowo cyfrowe), rocznik pojazdu, dodatkowo można podać ilość i kolory przewodów modułu.

Czy jest możliwość naprawy starego uszkodzonego modułu ?
Większość modułów zalewanych miękką masą zalewową można naprawić.

Czy macie w ofercie moduły odblokowane ?
Wszystkie moduły ze stałym kątem wyprzedzenia nie mają ograniczenia obrotów (limitera) i są testowane do 20 tys. obr.
Moduły z zaprogramowaną charakterystyką mogą mieć ograniczenie ustalone na poziomie jaki wskaże nam klient.

Czy możecie odblokować mój moduł, motocykl ma ograniczoną predkość ?
Blokady w motocyklach mogą być stosowane nie tylko w układzie zapłonowym. Blokowanie układu zapłonowego może być rozwiązane w różny sposób. Potwierdzenie typu blokady układu zapłonowego (tu też są różne sposoby blokowania) wymaga dostarczenia motocykla do nas.

 

 

FAQ - moduły stykowe (sterowane przerywaczem mechanicznym)

 

W jaki najtańszy sposób można zlikwidowac problemy z uruchamianiem silnika i przerywaniem (szarpaniem) podczas pracy w starym układzie zapłonowym z przerywaczem?
Bardzo tanim kosztem można usunąć wady klasycznego przerywacza stosując nawet najprostszy moduł stykowo - tranzystorowy. Taki elektroniczny przerywacz powoduje, że przez styki przerywacza mechanicznego nie przepływa prąd uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej co obniża temperaturę przerywacza (styki nie wypalają się a ślizg zużywa wielokrotnie wolniej). Powoduje to wielokrotne zmniejszenie ilości koniecznych regulacji - nawet raz na kilka lat. Wyeliminowanie iskrzenia i wzrostu rezystancji podczas przerywania powoduje, że niezależnie od obrotów silnika energia wyładowania iskrowego jest jednakowo wysoka. Tak duża energia i czas wyładowania iskrowego powodują zapłon nawet bardzo ubogiej mieszanki występującej w początkowej fazie pracy zimnego silnika po jego uruchomieniu i nawet przy dużym spadku napięcia w instalacji poniżej 5 V (zimą w najniższych temperaturach). Taki ułatwiony zapłon zwiększa trwałość silnika skracając jego pracę bez smarowania przy rozruchu, oszczędza akumulator skracając czas pracy z rozrusznikiem, eliminuje wypadające zapłony zwiększając moc silnika do takiej jaką silnik jest w stanie osiągnąć bez strat paliwa, zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa kulturę pracy zwłaszcza silników jedno i dwucylindrowych. Bardziej równomierna praca silnika powoduje wolniejsze zużycie silnika np. w 126p rozrząd wykazuje zużycie średnio co 35 tys.km. Z zapłonem elektronicznym 80-90 tys.km. Swiece zapłonowe zwiększają swoją trwałość do 50 - 80 tys. km. Wzrasta elastyczność i dynamika pracy silnika ponieważ w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy następuje najpierw zubożenie mieszanki (w silnikach bez pompki przyspieszającej) a duża energia iskry nie pozwala w tym momencie na wypadanie zapłonów jak to ma miejsce z przerywaczami mechanicznymi.
Przerywacz w modułach stykowo - tranzystorowych pełni jedynie rolę czujnika położenia wału korbowego. Wyznaczanie punktu zapłonu przez nieiskrzący przerywacz jest znacznie bardziej precyzyjne. Przez przerywacz moduł przepuszcza prąd ok 100 - 120mA w celu samooczyszczania styków.

Jakie są różnice pomiędzy wersjami uproszczonymi a standardowymi ?
Wersje uproszczone są wykonywane z tańszych podzespołów i są kompromisem pomiędzy niską ceną a wydajnością układu zapłonowego. Uzyskiwane wyładowania mają krótszy czas trwania, zakres napięć zasilających jest mniejszy niż w przypadku wersji standardowych. Wersje uproszczone posiadają tylko podstawowe zabezpieczenia przeciwprzepięciowe. Wersje standardowe maja kilka stopni ochrony przeciwprzepięciowej.
Wersje standardowe mozna rozbudować przez dodanie korektora oktanowego umożliwiającego zmianę kąta wyprzedzenia potencjometrem umieszczonym np w okolicy kierownicy (tuning układu zapłonowego). Wersje uproszczone nie wspólpracują z naszymi korektorami.

Jakie świece są najlepsze ?
Podczas prób z naszymi modułami STS uzyskuje się 100 % wyładowań bez "wypadania"zapłonów na wszystkich testowanych świecach. Energia wyładowania z każdą popularną cewką zapłonową jest tak duża, że przy zwiększonym odstępie elektrod uzyskuje się nie tylko pojedyńcze ale wiele równoleglych wyładowań tworzących szeroki snop iskier. Nawet stosując stare wyeksploatowane i zniszczone świece pozbawione celowo elektrody bocznej wyładowania nadal byly 100%. Podczas testowania moduły umożliwiają uzyskanie wyładowań o długości 50 mm (5 cm !!!). Dlatego ważne jest żeby świeca miała zawsze kontakt z masą a przewody wysokiego napięcia były pewnie zamocowane na świecach i w gniazdach. Całkowite spalanie mieszanki ułatwia utrzymanie świec w czystości i mogą one pracować znacznie dłużej niż zalecane okresy.

Jakie moduły są lepsze : tyrystorowe czy tranzystorowe.
Dawniej stosowane w silnikach samochodowych tyrystorowe urządzenia zapłonowe odeszły już w zapomnienie ponieważ są trudniejsze do zbudowania niż tranzystorowe a energia wyładowania i czas wyładowania iskrowego są znacznie mniejsze niż z urządzeń tranzystorowych. Czas wyładowania iskrowego uzyskiwanego z klasycznego, mechanicznego przerywacza to około 0,3 ms. Moduly tranzystorowe dają czas wyładowania 2,5 - 3,5 ms a ciągle udaje się uzyskiwać coraz lepsze wyniki dzięki stosowaniu coraz szybszych i tańszych nowoczesnych tranzystorów.
Tyrystory są powszechnie stosowane jedynie w bezakumulatorowych układach zapłonowych motocykli.

 

Digitech
ul.Czeladzka 5
42-500 Będzin
digitech@op.pl
tel. kom. 607 87 99 40
tel. (0-32) 440 10 17
INFOLINIA Gadu-Gadu 4048473

_______________________________________________________________________________________________
2006-2014 © digitech Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: maeko.idealan.pl

Start
O FIRMIE
KONTAKT

ZAMÓWIENIA
JAK DOSTARCZYĆ
FAQ


OFERTA:
MOTOCYKLOWE SAMOCHODOWE

PREZENTACJA:
ZDJĘCIA
FILMY