WSK

Silniki z mechanicznym przerywaczem są bardzo wrażliwe na niedomagania układu zapłonowego. Nieprawidłowo pracujący zapłon osłabia pracę silnika co powoduje, że należy mocniej otwierać przepustnicę zwiększając zużycie paliwa. Najczęstszymi przyczynami niedomagań układów zapłonowych z przerywaczami mechanicznymi są:

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną rezystancję i powodujące spadek napięcia i ograniczenie przepływu prądu cewki. Efektem jest bardzo mała energia iskry powodująca tzw. wypadające zapłony czyli niewykorzystanie całego paliwa dostarczonego do silnika i spadek mocy, zwiększenie zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika, nierównomierna praca silnika szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych.

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną odległość zmniejszają kąt zwarcia czyli czas potrzebny do nasycenia się cewki zapłonowej. Jest to wada odczuwalna w zakresie wysokich prędkości obrotowych.

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną odległość powodują przestawienie, rozregulowanie kąta wyprzedzenia zapłonu. Wypalające się przerywacze powodują konieczność częstych regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.

- iskrzące styki przerywacza tracą znaczną część energii zgromadzonej w cewce zapłonowej (spadek energii wyładowania iskrowego).

- iskrzące styki przerywacza uniemożliwiają precyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz.

- przepływ dużego prądu przez przerywacz powoduje zwiększenie temperatury która przyspiesza zużycie ślizgu i styków przerywacza.

Moduły stykowo-tranzystorowe

Wszystkie wymienione wady można prosto i tanio usunąć stosując moduły stykowo-tranzystorowe. W WSK 175 montaż jest bardzo prosty. W WSK 125 modyfikacja jest możliwa po przerobieniu układu zapłonowego na akumulatorowy

Moduły 12V z minusem na masie

STS -11 Standardowy - 90 zł - Współpracuje z cewkami oryginalnymi oraz cewkami o rezystancji powyżej 1,4 ohma. Prezentacja wielkości wyładowań w dziale "Zdjęcia" i "Filmy"

STS-11 wykonany z użyciem nowoczesnego, szybkiego tranzystora kluczującego z dodatkowymi zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi, przeznaczonego do układów zapłonowych . Zastosowanie droższych szybkich tranzystorów zwiększa energię wyładowania iskrowego ponieważ im szybszy jest zanik prądu cewki tym wyższe napięcie można uzyskać (przerwanie przepływu prądu następuje na wyższym poziomie).

STU -11 Uproszczony - 55 zł - wykonany na popularnych i ogólniedostępnych podzespołach moduł stykowo-tranzystorowy. Moduł posiada zabezpieczenia przeciwprzepięciowe. Współpracuje z cewkami o rezystancji powyżej 1,4 ohma

Moduły 6V z minusem na masie

STS -116 Standardowy - 90 zł - Współpracuje z cewkami 6V o rezystancji 0,8 - 1,3 ohma.

STS -116N Standardowy - 90 zł - Współpracuje z cewkami oryginalnymi 6V. Zalecany gdy rezystancja cewki przekracza 1,3 ohma oraz gdy akumulator nie jest w pełni sprawny.

STS-116 i STS-116N wykonany z użyciem nowoczesnego, szybkiego tranzystora kluczującego przeznaczonego do układów zapłonowych z dodatkowymi zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi. Zastosowanie droższych szybkich tranzystorów zwiększa energię wyładowania iskrowego ponieważ im szybszy jest zanik prądu cewki tym wyższe napięcie można uzyskać (przerwanie przepływu prądu następuje na wyższym poziomie).

STU -116 Uproszczony - 55 zł - współpracuje z cewkami o rezystancji poniżej 1,3 ohma. Wykonany na popularnych i ogólniedostępnych podzespołach moduł stykowo-tranzystorowy.Moduł posiada zabezpieczenia przeciwprzepięciowe. Wymagany jest sprawny akumulator.

Moduły po zainstalowaniu pozwalają natychmiast odczuć wzrost elastyczności i dynamiki silnika co potwierdzają użytkownicy po zamontowaniu urządzeń.

Dokładniejsze i szybsze spalanie mieszanki powoduje wzrost mocy silnika, spadek zużycia paliwa, eliminuje nadmierne grzanie się silnika (skracając czas spalania),

Wyeliminowanie wypadających zapłonów zwiększa kulturę pracy silnika i jego trwałość.

Przepływ dużego prądu cewki przez moduł a nie przez przerywacz powoduje, że wielokrotnie zmniejsza się ilosć regulacji układu zapłonowego (nawet raz na kilka sezonów).

Trwałość świec współpracujących z układami elektronicznymi wzrasta do 50-80tys.km. Oczywiscie należy okresowo sprawdzać stan świec, odległość elektrod choć przy współpracy z elektronicznymi modułami tolerancja odległości elektrod jest bardzo duża od "fabrycznego" 0,6-0,7mm aż do 1mm. Warunkiem zwiększenia trwałości świec jest też prawidłowa regulacja składu mieszanki paliwowej. Wszystkie wymienione moduły umożliwiają przepływ przez przerywacz prądu o wartości 100-120mA (prąd samooczyszczania styków).


 


 


Digitech
ul.Czeladzka 5
42-500 Będzin
digitech@op.pl
tel. kom. 607 87 99 40
tel. (0-32) 440 10 17
INFOLINIA Gadu-Gadu 4048473


Motocykle WSK toplista

_______________________________________________________________________________________________
2006-2015 © digitech Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: maeko.idealan.pl

Start
O FIRMIE
KONTAKT

ZAMÓWIENIA
IMPREZY
FAQ


OFERTA:
MOTOCYKLOWE SAMOCHODOWE

PREZENTACJA:
ZDJĘCIA
FILMY