KLASYCZNE - elektronika-motocyklowa

Przejdź do treści

KLASYCZNE

MODUŁY > KLASYCZNE

Szukaj
Silniki spalinowe są bardzo wrażliwe na niedomagania układu zapłonowego. Nieprawidłowo pracujący zapłon zmniejsza sprawność silnika co powoduje, że kierowca musi mocniej otwierać przepustnicę zwiększając zużycie paliwa. Najczęstszymi przyczynami niedomagań układów zapłonowych z przerywaczami mechanicznymi są:

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną rezystancję i powodujące ograniczenie przepływu prądu cewki. Efektem jest zmniejszenie wyładowań powodujące tzw. wypadające zapłony czyli niewykorzystanie całego paliwa dostarczonego do silnika i spadek mocy, zwiększenie zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika, nierównomierną praca silnika szczególnie w zakresie niskich prędkości obrotowych.

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną odległość zmniejszają kąt zwarcia czyli czas potrzebny do nasycenia się cewki zapłonowej. Jest to wada odczuwalna w zakresie wysokich prędkości obrotowych.

- nadpalone styki przerywacza mające zwiększoną odległość powodują przestawienie, rozregulowanie kąta wyprzedzenia zapłonu. Wypalające się przerywacze powodują konieczność częstych regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.

- iskrzące styki przerywacza tracą znaczną część energii zgromadzonej w cewce zapłonowej (spadek energii wyładowania iskrowego).

- iskrzące styki przerywacza uniemożliwiają precyzyjne wyznaczanie punktu zapłonu przez przerywacz.

- przepływ dużego prądu przez przerywacz powoduje zwiększenie temperatury która przyspiesza zużycie ślizgu i styków przerywacza.

- uszkodzony kondensator powodujący nadmierne iskrzenie styków przerywacza

Wymienione wady można prosto i tanio usunąć stosując moduły stykowo-tranzystorowe.
moduł stykowy wzmacniacz iskry
Moduł stykowy wzmacniacz iskry
INSTALACJE 12V Z MINUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-14N oraz starsze wersje STS-11, STS-12, STS-14
STS-14N współpracuje z cewkami o rezystancji powyżej 2,5 ohma lub cewkami o niższej rezystancji przeznaczonymi do stosowania z dodatkowym rezystorem.
Stosując w instalacji 12V cewki 1,5 ohma: Biazet 101, Zelmot 4240.0.000.2 lub 4240.0.000.3 nalezy stosować dodatkowy rezystor balastowy / przewód oporowy.


INSTALACJE 12V Z PLUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-14N+ oraz starsze wersje STS-11+, STS12+, STS-14+
STS-14N+ współpracuje z cewkami o rezystancji powyżej 2,5 ohma lub cewkami o niższej rezystancji przeznaczonymi do stosowania z dodatkowym rezystorem.
Stosując w instalacji 12V cewki 1,5 ohma: Biazet 101, Zelmot 4240.0.000.2 lub 4240.0.000.3 nalezy stosować dodatkowy rezystor balastowy / przewód oporowy.

rezystor balastowy przewód oporowy cewki

INSTALACJE 6V Z MINUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-116N, STS-116
W pojazdach w których stosowane są cewki dwubiegunowe (dwa gniazda wysokiego napięcia) można zastosować cewki dwubiegunowe 12V np Biazet 101 , Zelmot 4240.0.000.2 , Zelmot 4240.0.000.3 lub ich nowsze zamienniki przeznaczone do przerywaczy mechanicznych.
Nie wolno stosować cewek przeznaczonych do układów zapłonowych elektronicznych.

6V minus wzmacniacz iskry

INSTALACJE 6V Z PLUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-116N+ , STS-116+
W pojazdach w których stosowane są cewki dwubiegunowe (dwa gniazda wysokiego napięcia) można zastosować cewki dwubiegunowe 12V np Biazet 101 , Zelmot 4240.0.000.2 , Zelmot 4240.0.000.3 lub ich nowsze zamienniki przeznaczone do przerywaczy mechanicznych.
Nie wolno stosować cewek przeznaczonych do układów zapłonowych elektronicznych.


Podczas montażu zostaje wyeliminowany kondensator przerywacza.
Moduły po zainstalowaniu pozwalają odczuć wzrost elastyczności i dynamiki silnika.
Dokładniejsze i szybsze spalanie mieszanki powoduje wzrost mocy silnika, spadek zużycia paliwa.
Wyeliminowanie wypadających zapłonów zwiększa kulturę pracy silnika i jego trwałość.
Skrócony zostaje czas pracy urządzenia rozruchowego (ssania).
Przepływ dużego prądu cewki przez moduł a nie przez przerywacz powoduje, że zmniejsza się ilość regulacji układu zapłonowego (nawet raz na kilka sezonów).
Wzrasta trwałość świec współpracujących z układami elektronicznymi. Oczywiscie należy okresowo sprawdzać stan świec, odległość elektrod choć przy współpracy z elektronicznymi modułami tolerancja odległości elektrod jest bardzo duża od "fabrycznego" 0,6-0,7mm aż do 1mm. Warunkiem zwiększenia trwałości świec jest też prawidłowa regulacja składu mieszanki paliwowej. Wszystkie wymienione moduły umożliwiają przepływ przez przerywacz prądu samooczyszczania styków (około 0,1A)

MONTAZ WERSJI Z MINUSEM NA MASIE polega na podłączeniu czterech przewodów zgodnie z dołączoną instrukcją.
Najpierw należy usunąć przewód łączący przerywacz z cewką zapłonową i odłączyć kondensator przerywacza ponieważ jest niepotrzebny przy współpracy z modułem a często był przyczyną niewłaściwej pracy układu zapłonowego.
Następnie należy przykręcić moduł dwoma śrubami w chłodniejszym miejscu oddalonym od silnika i cewki wysokiego napięcia.
Kolejną czynnością jest skrócenie przewodów na odpowiednią długość i dołączenie do przewodów konektorów.
Przewody różnią się kolorami.
Czerwony należy podłączyć do cewki zapłonowej do (+ 16) uzwojenia pierwotnego (połączonego z wyłącznikiem zapłonu, stacyjką).
Czarny do masy (-) stosując konektor oczkowy dający najpewniejsze połączenie.
Brązowy do cewki zapłonowej do (- 1) zamiast przewodu biegnącego do przerywacza.
Niebieski do przerywacza.
Układ nie wymaga regulacji i natychmiast można rozpocząć jazdę.


STS-14N STS-116N stykowy bez rezystora
Montaż w instalacji 12V cewek o rezystancji około 1,5 ohma wymaga stosowania dodatkowego rezystora.
STS-14N STS-116N stykowy rezystor biazet 101 zelmot 4240.0.000.2 4240.0.000.3
MONTAZ WERSJI Z PLUSEM NA MASIE polega na podłączeniu trzech przewodów zgodnie z dołączoną do modułu instrukcją.
Zmienia się sposób podłączenia cewki która jednym końcem uzwojenia pierwotnego połączona zostaje z masą pojazdu.

CEWKI WYSOKIEGO NAPIĘCIA STOSOWANE W UKŁADACH
Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM (126p, Panda)

BIAZET 101
ZELMOT 4240
ZELMOT 4240.0.000.1
ZELMOT 4240.0.000.2
ZELMOT 4240.0.000.3
ANGLI 15013
BBT IC13103
BOSCH 0 986 221 038
BOUGICORD 155081
BREMI 20382
CHAMPION AMZ600A 4439396
EFI AUTOMOTIVE 155081
EPS 1.970.104
EPS 4439396
ERA 880042
FACET 9.6004
FIAT 4439396 BZ600A
FISPA 85.30033
FUELPARTS CU1468
HOFFER 8010680
INTERMOTOR   12604
JANMOR JM5208 JM5361
JANMOR JM5361
KAGER  60-0032
KW 470104
LUCAS DMB825
LUCAS DLB803
MAGNETI MARELLI 060726001010
MAGNETI MARELLI 60726001
MAGNETI MARELLI BZ600A
MEAT&DORIA 10680
MOBILETRON CE-12  CE-13
NGK 48175
QUINTON HAZEL XIC8087
SIDAT 85.30033
STANDARD 12604
TESLA   CL316
UNIPART GCL174
VEMO V27-70-0043

OEM 4439396







© 2024 Copyright DIGITECH All Right Reserved
Wróć do spisu treści