INSTALACJE 6V Z MINUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-116N, STS-116
W pojazdach w których stosowane są cewki dwubiegunowe (dwa gniazda wysokiego napięcia) można zastosować cewki dwubiegunowe 12V np Biazet 101 , Zelmot 4240.0.000.2 , Zelmot 4240.0.000.3 lub ich nowsze zamienniki przeznaczone do przerywaczy mechanicznych.
Nie wolno stosować cewek przeznaczonych do układów zapłonowych elektronicznych.
INSTALACJE 6V Z PLUSEM NA MASIE
Naprawiamy moduły zapłonowe STS-116N+ , STS-116+
W pojazdach w których stosowane są cewki dwubiegunowe (dwa gniazda wysokiego napięcia) można zastosować cewki dwubiegunowe 12V np Biazet 101 , Zelmot 4240.0.000.2 , Zelmot 4240.0.000.3 lub ich nowsze zamienniki przeznaczone do przerywaczy mechanicznych.
Nie wolno stosować cewek przeznaczonych do układów zapłonowych elektronicznych.
Podczas montażu zostaje wyeliminowany kondensator przerywacza.
Moduły po zainstalowaniu pozwalają odczuć wzrost elastyczności i dynamiki silnika.
Dokładniejsze i szybsze spalanie mieszanki powoduje wzrost mocy silnika, spadek zużycia paliwa.
Wyeliminowanie wypadających zapłonów zwiększa kulturę pracy silnika i jego trwałość.
Skrócony zostaje czas pracy urządzenia rozruchowego (ssania).
Przepływ dużego prądu cewki przez moduł a nie przez przerywacz powoduje, że zmniejsza się ilość regulacji układu zapłonowego (nawet raz na kilka sezonów).
Wzrasta trwałość świec współpracujących z układami elektronicznymi. Oczywiscie należy okresowo sprawdzać stan świec, odległość elektrod choć przy współpracy z elektronicznymi modułami tolerancja odległości elektrod jest bardzo duża od "fabrycznego" 0,6-0,7mm aż do 1mm. Warunkiem zwiększenia trwałości świec jest też prawidłowa regulacja składu mieszanki paliwowej. Wszystkie wymienione moduły umożliwiają przepływ przez przerywacz prądu samooczyszczania styków (około 0,1A)
MONTAZ WERSJI Z MINUSEM NA MASIE polega na podłączeniu czterech przewodów zgodnie z dołączoną instrukcją.
Najpierw należy usunąć przewód łączący przerywacz z cewką zapłonową i odłączyć kondensator przerywacza ponieważ jest niepotrzebny przy współpracy z modułem a często był przyczyną niewłaściwej pracy układu zapłonowego.
Następnie należy przykręcić moduł dwoma śrubami w chłodniejszym miejscu oddalonym od silnika i cewki wysokiego napięcia.
Kolejną czynnością jest skrócenie przewodów na odpowiednią długość i dołączenie do przewodów konektorów.
Przewody różnią się kolorami.
Czerwony należy podłączyć do cewki zapłonowej do (+ 16) uzwojenia pierwotnego (połączonego z wyłącznikiem zapłonu, stacyjką).
Czarny do masy (-) stosując konektor oczkowy dający najpewniejsze połączenie.
Brązowy do cewki zapłonowej do (- 1) zamiast przewodu biegnącego do przerywacza.
Niebieski do przerywacza.
Układ nie wymaga regulacji i natychmiast można rozpocząć jazdę.